Dieta dla opornych – mało kalorii, dużo ruchu

0
12

Wydawać by się mogło, że odchudzanie to nie fizyka kwantowa, więc jest dużo łatwiejsze. Niestety. Nie jest to takie proste. Odchudzanie wymaga konsekwencji, uwagi i wytrwałości. Jak powinna wyglądać dieta dla opornych, którzy już nieraz rozpoczynali tę nierówną walkę?

Mało, ale często

Dieta dla opornych zawiera kilka podstawowych zasad, których nie można lekceważyć. Bardzo wiele osób, które postanawiają przejść na dietę, ogranicza ilość spożywanych posiłków. To nie jest dobre rozwiązanie.

Będąc na diecie trzeba dostarczyć organizmowi jedzenie, które jest paliwem dającym siłę do codziennego funkcjonowania. Trzeba tylko ograniczyć ilość dostarczanego paliwa. Rozpoczynając dzień od śniadania dajemy organizmowi sygnał, że czas najwyższy uruchomić trawienie. Dzięki temu nasz organizm również budzi się do życia. Warto śniadanie zjeść do pół godziny po przebudzeniu.

Unikaj cukru!

Przekąski niszczą dietę! Siedząc wieczorem w domu lubimy przekąsić coś słodkiego. Niby nic, mały batonik. Tylko, że za chwilę spróbujemy trochę czekolady i… jeszcze kilka chipsów. I właśnie w ten sposób tracimy efekt całodziennej diety.

Przekąski są bardzo zdradliwe. Wydaje się nam, że nie zjedliśmy dużej ilości pokarmów, niestety są to pokarmy, które mają bardzo dużo kalorii. Nawet niewielki kawałek czekolady czy batonik odkładają się w postaci oponki na brzuchu.

Słodycze należy zastąpić zdrowymi przekąskami. Banany, wafle ryżowe czy winogrono to przekąski, które są równie smaczne, ale za to zdrowe. W domu warto zawsze mieć suszone owoce, orzechy. Na wieczorne chrupanie można zrobić chipsy z marchewki czy pieczoną ciecierzycę na słodko lub pikantnie. Dla miłośników lodów idealne będą samodzielnie zrobione sorbety z naturalnego soku.

Biegaj, skacz, pływaj – spalaj!

Dieta dla opornych to nie tylko zdrowe i zbilansowane jedzenie. Bez aktywności fizycznej żadna dieta nie przyniesie oczekiwanych skutków.

Bardzo wiele osób uważa, że nie lubi się ruszać. To nie prawda! Każdy lubi ruch, nie wszyscy jednak znaleźli swoją ulubioną formę aktywności. Osoby, które od lat nie uprawiały żadnego sportu mogą zacząć od długich, szybkich spacerów. Warto również pokusić się o pójście na basen. Jest to aktywność wolna od kontuzji. Dobrze będą sobie radziły nawet osoby, które od lat wieczory spędzały na kanapie.

Jazda na rowerze, rolkach, bieganie czy wspinanie się na skałki – możliwości jest wiele. Warto wypróbować, jak najwięcej form ruchu. Jest to sposób na znalezienie sportu, który nam się spodoba. Tylko robiąc to co lubimy, nie zrezygnujemy z ruchu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here